مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 06:102021-12-06اقتصادي

میزگرد| آینده انرژی در ایران/ اولویت کشور برای تولیدبرق، کدام دسته از فناوری هاست؟


با عمیق تر شدن شکاف میان تولید و مصرف برق و رشد متوسط سالانه 6 درصدی مصرف برق در کشور و لزوم احداث نیروگاه های جدید؛ یکی از مهمترین سوالات در زمینه سیاست گذاری برای آینده صنعت برق ایران این است که با توجه به شرایط فعلی و آینده کشور کدام یک از نیروگاه تولید .

- گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، معصومه شیری؛ تا قبل از دهه 70 بود که منابع انرژی فسیلی به عنوان منابع انرژی های ارزان قیمت در دسترس بودند و بلوغ تکنولوژی های استفاده از این منابع باعث محبوبیت و نفوذ آن ها در جوامع مختلف شده بود.

اما بعد از افزایش قیمت انرژی و نگرانی از اتمام منابع فسیلی و افزایش انتشار آلاینده های زیست محیطی و پدیده گازهای گلخانه ای آن، توجه کشورها به سایر منابع در دسترس برای تامین انرژی جلب شد و به تدریج تکنولوژی های جدید وارد عرصه رقابت با تکنولوژی های فسیلی شدند.

تا حدی که درصدی از ترکیب سبد انرژی مصرف برق در ایران و رشد متوسط سالانه 6 درصدی مصرف برق در کشور احداث نیروگاه های جدید امری ضروری است .

حالا با بودجه محدود کشور برای تاسیس نیروگاه های تولید برق یکی از مهمترین سوالات در زمینه سیاست گذاری برای آینده صنعت برق ایران که باید به آن پاسخ داد این است که با توجه به شرایط فعلی و آینده پیش روی کشور گزینه های تولید برق در چه اولویتی قرار دارند و هدف گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزگرد| آینده انرژی در ایران/ اولویت کشور برای تولیدبرق، کدام دسته از فناوری هاست؟

میزگرد| آینده انرژی در ایران/ اولویت کشور برای تولیدبرق، کدام دسته از فناوری هاست؟